Jdi na obsah Jdi na menu
 


Návštěvní kniha

 Zde můžete psát Vaše dotazy,názory,připomínky a podobně...

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

vltavíny

(Honzík Vrána, 5. 5. 2014 20:38)

krásná sbírka vltavínů

Pozvánka

(Karlos, 9. 4. 2014 12:39)

http://www.imineraly.cz - těším se na Vaše příspěvky

Nabídka spolupráce

(Miloš Chaloupka, 28. 10. 2013 11:41)

Dobrý den,
Najde se nějaký šutrolog , který se zajímá o oblast Železných hor - nabízím výměnu informací.
kontakt- trilobit.ch@seznam.cz
Děkuji

zoráno

(lukáš, 23. 8. 2013 16:16)

Zdravím, jako úplný zelenáč bych se rád zeptal zkušenějšího kolegy. Párkrát už jsem si zkoušel projít některé vltavínové lokality, jenže všude bylo zarostlo, takže se nedařilo. Nevíte o nějakém místě, kde už by mohlo být zoráno? Díky

Re: zoráno

(Petr Třebín, 23. 8. 2013 16:36)

Zdravím, ještě je brzo na orání. Na většině polí co jsem byl, tak je kukuřice. Ta se sklízí v září až v říjnu. Osobně o žádném poli zatím nevím.

Re: zoráno

(david, 10. 9. 2013 19:32)

ahoj jo vim kde bysi to mohl skusi u Noveho Bydzova tam neco nasly na poli tak tam tak jestli chces tak se muyem nak domluvyt a sjely bychom tam

Re: Re: zoráno

(Petr Třebín, 10. 9. 2013 19:43)

Ahoj, myslíš Nový Bydžov u Hradce Kralové ? Vůbec netuším co se tam dá najít. Je to pro mě ale moc daleko, spíš jezdím po šutrech v oblasti jižních Čech, kde bydlím. Ale díky za nabídku.

zveřejňování lokalit

(kristýna, 31. 7. 2013 13:05)

Já si teda osobně myslim, že smazání mapek je úplně k ničemu, protože ti co drancujou ty vltavínové lokality, už o nich ví sami a od známých. Ze své vlastní zkušenosti vím, že ti kopáči jsou většinou místní, anebo se tím zabývají už přes 10 let a lokality rozhodně nehledaj na blozích a internetu. Takže podle mě v tomto případě to bylo zcela zbytečné a celkem i škoda, protože amatéři (jako třeba já) díky těm mapkám poznají nová místa a rozhodně na těch polích nekopou a neničí to tam.

Re: zveřejňování lokalit

(Petr Třebín, 1. 8. 2013 23:45)

Rozhodně s Tebou souhlasím ale nehodlám vltavínovým příživníkům vůbec nic zlehčovat. Pokud by Tě zajímala nějaká vltavínová nebo jiná lokalita, tak mi napiš na mail trebin.petr@email.cz. Rád Ti poradím a zašlu i mapku.

Zveřejňování lokalit

(Jiří, 14. 6. 2013 15:29)

Dobrý den, máte krásné stránky a je vidět, že "šutrologie" je Vašim velkým koníčkem. Fotky kamenů opravdu pohladí po duši. Akorát si myslím, že je poněkud nešťastné ty lokality zveřejňovat s přesným umístěním na mapě, fotkami z lokality, atd. Mizí pak to dobrodružství náhodného objevování lokalit a tyto vywebené informace můžou zneužít lidi, kteří nemají "šutrologii" jako koníček, ale chtějí na základě těchto informací zbohatnout a může dojít k nájezdům těch, kteří místo srdíčka pouslouchají chtíč vidiny brzkého zbohatnutí. A myslím, že by to byla škoda. Přeji mnoho sběratelských i životních úspěchů :-)

Re: Zveřejňování lokalit

(Petr Třebín, 14. 6. 2013 19:12)

Dobrý den, jsem rád že se stránky líbí a děkuji Vám. Už nějakou dobu jsem přemýšlel, zda mám smazat mapky lokalit nebo je ponechat. Ovšem většinu lokalit, které zde uvádím se dá vyhledat na jiných webech nebo v literatuře. Některá naleziště by naopak potřebovali trochu víc sběratelské aktivity, jelikož už jsou hodně zašlá a zarostlá. Ale díky Vašemu komentáři jsem se rozhodl, že smažu mapky ke všem vltavínovým nalezištím. Myslím že právě vltavíny jsou nejvíc vyhledávané lidmi, kteří v nich vidí jen peníze. Také Vám přeji mnoho sběratelských i životních úspěchů :)

Re: Re: Zveřejňování lokalit

(Jiří, 14. 6. 2013 21:10)

Zdravím a děkuji. Víte, když jsem viděl ty jámy od kopáčů u Ločenic, tak mi bylo tak nějak úzko. Připadal jsem si jako jeden z nich - taky mám zájem o vltavíny, ale nekopu a jen "šlapu pole". Po poli vždy chodím tak, abych neničil zemědělcům jejich poctivou a tvrdou práci a snažím se lokalitu opustit tak, aby po mě zůstalo co nejméně šlápot. Našlapuji zlehounka a opravdu se koukám, abych nějakou mladou kukuřici, či řepku nesešlápl.
Tan koníček je nádherný. Koukáte do země, očima pátráte po malém kamínku. Když nechávám oči odpočinout, prohlížím si tu krásnou jihočeskou krajinu a užívám si klidu a pocitu, že jsem součástí té krásné přírody. A když se zjeví malý zelenkavý kamínek, já ho vyzvednu z písčité hlíny a kouknu proti sluníčku a vidím tu zelenou barvu, hned je u srdíčka příjemněji. Přeji mnoho vltavínových i mineralogických úspěchů a těším se na další reportáže z Vašich výprav.

Re: Re: Re: Zveřejňování lokalit

(Petr Třebín, 14. 6. 2013 22:09)

Zdravím, ty díry po kopáčích jsou fakt k zamyšlení. Já si sice občas kopnu ale jen už v načatý díře. Protože když člověk chce najít nějakej lepší kousek, tak mu nic jinýho nezbývá. Tam kde se kope už stejně není co zkazit,aspoň to je můj názor. Mě skoro víc než ty díry štvou lidi, který u nich a celkově na nalezištích vídávám. Ale pole je pole, úplně s Vámi souhlasím, je to skvělá relaxace. Takový vypnutí od všech problémů. A i když se nic nenajde, tak nevadí, stálo to za to :)

Setkání

(Milan Prchal, 25. 3. 2013 22:00)

Dobrý den příteli.
Dnes jsem se dozvěděl o Vašich nálezech safíru ve Vyšším Brodě. Rád bych se s Vámi setkal a vzájemně si tak předali svoje zkušenosti.
Minerály sbírám 47 roků a hlavně vltavíny.
Za tyto roky jsem osobně sebral 25 000 vltavínů a publikoval 40 nových katastrů nalezišť vltavínů.

S pozdravem Milan Prchal

Re: Setkání

(Petr Třebín, 25. 3. 2013 22:37)

Dobrý den,není problém...Víc se můžeme domluvit přes facebook.

Nález

(bledule4, 15. 7. 2011 22:31)

Dobrý den, chtěla bych vědět název tohoto minerálu. Děkuji za odpověď.
bledule4@email.cz

http://bledule4.rajce.idnes.cz/Nalez/#Snimek_002.jpg
http://bledule4.rajce.idnes.cz/Nalez/#Snimek_001.jpg

Re: Nález

(Petr Třebín, 15. 7. 2011 23:34)

Dobrý večer,tento kámen by se z fotografie dal určit jako klasický vltavín.Osobně by mě zajímalo z kterého naleziště pochází.Původ nálezu dosti napoví přesnému určení...

Re: Re: Nález

(bledule4@email.cz, 16. 7. 2011 21:15)

Dobrý večer, tento kámen pochází z Ostravska, tohle je jen úlomek, celý váží 3,5 kg.
http://bledule4.rajce.idnes.cz/Nalez#Snimek_006.jpg

Re: Re: Re: Nález

(Petr Třebín, 16. 7. 2011 21:47)

Dobrý večer,po shlédnutí Vašeho odkazu na fotografii je jisté,že se o vltavín nejedná.Podle mého názoru se nejedná ani o žádný minerál,nejspíš je to jen velký kus spečeného skla.Hned po shlédnutí prvních fotografií se mi tvar nálezu nezdál jako vltavín a informace,že původ nálezu je z Ostravska to naprosto vylučuje.I velikost nálezu je příliš rozměrná.

Re: Re: Re: Re: Nález

(Tomáš Kadlec, 9. 9. 2011 18:39)

Jedná se o struskové sklo.



 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA